Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Kaip kreiptis į inspekciją?

9. Skundą dėl duomenų valdytojo veiksmų (neveikimo) galite pateikti asmeniškai Inspekcijoje, paštu, elektroniniu paštu, pasirašytu saugiu elektroniniu parašu. Skundas gali būti teikiamas ir per Inspekcijos elektroninių paslaugų teikimo portalą, pasirinkus El. paslaugą "Asmens skundų nagrinėjimas dėl duomenų valdytojo veiksmų (neveikimo)".

10. Skundą galite pateikti pats asmeniškai arba per savo atstovą, kuris turi pateikti atstovavimą liudijantį dokumentą.

11. Jeigu abejojate, ar tikrai yra pagrindas paduoti skundą dėl duomenų valdytojo veiksmų (neveikimo), rekomenduojame pasikonsultuoti su Inspekcijos specialistais telefonu (8 5) 212 7532 arba atvykus į Inspekciją.

12. Skundas turi būti parašytas valstybine (lietuvių) kalba.

13. Kad nepamirštumėte savo skunde pateikti svarbios informacijos, leidžiančios efektyviau ir greičiau išnagrinėti skundą, rekomenduojame užpildyti Inspekcijos interneto svetainėje skelbiamą Skundo formą. Nesinaudojantys internetu asmenys popierinę skundo formą gali užpildyti atvykę į Inspekciją.

14. Nepamirškite įrašyti savo vardo, pavardės, tikslaus gyvenamosios vietos adreso, kuriuo Jūs norėtumėte gauti atsakymą dėl skundo nagrinėjimo rezultatų. Jei pageidaujate, galite nurodyti telefono numerį ar elektroninio pašto adresą, kad iškilus papildomų klausimų dėl Jūsų pateikto skundo, ar esant būtinybei patikslinti skundo aplinkybes, su Jumis būtų galima susisiekti. Būtinai pasirašykite.

15. Kad būtų įmanomas skundo tyrimas, Jūs privalote nurodyti duomenų valdytoją, kuris galimai padarė Jūsų asmens duomenų tvarkymo pažeidimą. Taip pat svarbu išsaugoti visą galimą informaciją dėl Jūsų asmens duomenų tvarkymo pažeidimo, kuri galėtų būti šio pažeidimo įrodymas.

Šiuo tikslu neišmeskite Jums siųstų, ar kitaip Jūsų gautų rašytinių dokumentų, jų kopijų, įrodančių, kad galėjo būti pažeistos Jūsų teisės, vokų, kuriuose šie dokumentai buvo atsiųsti, neištrinkite Jums siųstų elektroninių laiškų ar SMS pranešimų, kuriuose Jums buvo siūlomos prekės ar paslaugos ar buvo teiraujamasi Jūsų nuomonės apie juos, Jūsų paklausimą duomenų valdytojui ir įrodymų, kad jis tikrai buvo pateiktas duomenų valdytojui, duomenų valdytojo atsakymą Jums ir kitus galinčius turėti reikšmę ADTAĮ, ERĮ pažeidimo tyrimui ar įrodymui duomenis ar dokumentus.

Jeigu šie veiksmai buvo atliekami telefoninio pokalbio metu, įsidėmėkite Jums skambinusio asmens vardą ir pavardę, telefono numerį, iš kurio buvo skambinta, skambučio datą ir laiką, kokios institucijos ar įmonės vardu Jums buvo skambinta.

Jei kreipdamiesi į duomenų valdytoją raštišką kreipimąsi jam teikiate vietoje, būtinai pareikalaukite duomenų valdytojo, kad patvirtintų jo gavimą, o jį siunčiant registruotu paštu – išsaugokite mokesčio kvitą už registruoto laiško siuntimą. Būtinai juos pridėkite prie skundo.

16. Jei skundžiatės dėl telefonu vykdomos tiesioginės rinkodaros, pateikite įrodymus, kad telefono numerio, į kurį Jums buvo skambinta, abonentas ar registruotas naudotojas esate Jūs (pvz., sutarties su telekomunikacijų paslaugų teikėju kopiją). Nepamiškite nurodyti telefono numerio, iš kurio Jums buvo skambinta, taip pat skambučio datos ir laiko bei pateikite telefono ekrano nuotrauką su informacija apie gautą skambutį.

17. Jei skundžiatės dėl nepageidaujamų elektroninio pašto pranešimų siuntimo, pateikite Jums siųsto elektroninio pašto pranešimo techninį aprašą, kuriame būtų matyti kompiuterio, iš kurio siųsti šie elektroninio pašto pranešimai, IP adresas ir dokumentus, patvirtinančius, kad Jūs esate elektroninio pašto adreso, į kurį Jūs gavote nepageidaujamus elektroninio pašto pranešimus, registruotas naudotojas. Kaip parengti nurodytus dokumentus, galite sužinoti Inspekcijos interneto svetainės „Klausiate–atsakome“ rubrikoje susipažinę su atsakymu į DUK „Kaip parengti Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai atsakymą, kad esate registruotas elektroninių ryšių paslaugų naudotojas?“

Nepamirškite pateikti kompiuterio ekrano lango kopijos, iš kurios matytųsi su gautu elektroninio pašto pranešimu susijusi informacija, t. y. šio elektroninio pašto pranešimo siuntėjas, gavėjas, gavimo laikas, pilnas elektroninio pašto pranešimo turinys.

18. Tiriant skundą svarbu žinoti, kokie santykiai Jus sieja (siejo) su duomenų valdytoju, kurio veiksmus (neveikimą) skundžiate, galbūt Jūs esate (buvote) duomenų valdytojo, kurio veiksmus (neveikimą) skundžiate, darbuotojas, klientas, gal ketinote tapti klientu.

19. Prašytume skunde kuo konkrečiau apibūdinti dėl Jūsų asmens duomenų tvarkymo padaryto ar manomai daromo pažeidimo esmę (kokiais veiksmais (neveikimu) duomenų valdytojas, Jūsų manymu, padarė ADTAĮ ar ERĮ pažeidimus (pavyzdžiui, viešai paskelbė Jūsų asmens duomenis, apie tai Jums nežinant, perdavė Jūsų asmens duomenis kitiems asmenims, nepateikė Jums atsakymo apie Jūsų asmens duomenų tvarkymą ir pan.) bei aplinkybes, kuriomis sužinojote apie galimai neteisėtą Jūsų asmens duomenų tvarkymą bei visas kitas aplinkybes, kurios gali turėti reikšmės nagrinėjant skundą. Nurodykite kuo tikslesnį pažeidimo padarymo laiką. Kaip įmanoma tikslesnės ir išsamesnės informacijos Inspekcijai pateikimas lemia skundo išnagrinėjimo operatyvumą.

20. Atminkite, kad Inspekcija nagrinėja skundą tik jo ribose, todėl formuluodami savo prašymą Inspekcijai, aiškiai ir konkrečiai nurodykite, ko Jūs prašote Inspekcijos (pvz., pripažinti skundą pagrįstu ir pateikti duomenų valdytojui nurodymą sunaikinti asmens duomenis ir pan.). Savo prašymą turėtumėte suformuluoti atsižvelgiant į skundžiamus duomenų valdytojo veiksmus (neveikimą).

Paskutinė atnaujinimo data: 2019-04-25