Kokias teises turite?
Jūs, kaip duomenų subjektas, turite teisę kreiptis į Inspekciją dėl klausimų, susijusių Jūsų asmens duomenų tvarkymu, t. y. turite šias teises:
1. Teisę gauti informaciją apie duomenų tvarkymą;
2. Teisę susipažinti su duomenimis;
3. Teisę reikalauti ištaisyti duomenis;
4. Teisę reikalauti ištrinti duomenis („teisė būti pamirštam“);
5. Teisę apriboti duomenų tvarkymą;
6. Teisę į duomenų perkeliamumą*;
7. Teisę nesutikti su duomenų tvarkymu**;
8. Teisę atšaukti sutikimą*.
* Ši teisė gali būti įgyvendinama tik tais atvejais, kai Jūsų asmens duomenys Inspekcijoje tvarkomi Jūsų sutikimo arba su Jumis sudarytos sutarties pagrindu.
** Ši teisė gali būti įgyvendinama tik tais atvejais, kai Jūsų asmens duomenys Inspekcijoje tvarkomi Inspekcijai vykdant jai pavestas viešosios valdžios funkcijas arba jos teisėtais interesais.
*** Ši teisė gali būti įgyvendinama tik tais atvejais, kai Jūsų asmens duomenys Inspekcijoje tvarkomi Jūsų sutikimo pagrindu, pavyzdžiui, naujienlaiškių siuntimo tikslu.
Informuojame, kad nesutikdami su Inspekcijos sprendimu, priimtu dėl Jūsų pateikto prašymo, susijusio su Jūsų, kaip duomenų subjekto teisių įgyvendinimu, Jūs turite teisę pateikti skundą Vilniaus apygardos administraciniam teismui.
Kaip galite kreiptis?
Norėdami pasinaudoti BDAR Jums suteikiamomis teises, Jūs galite kreiptis į Inspekciją su rašytiniu prašymu (laisvos formos arba pasinaudojant rekomenduojama forma), patvirtinant savo tapatybę. Prašymai dėl BDAR teisių įgyvendinimo, nesant galimybės nustatyti prašymą teikiančio asmens tapatybę, Inspekcijoje nėra nagrinėjami.
Prašymai Inspekcijai dėl Jūsų asmens duomenų tvarkymo klausimų gali būti pateikiami:
1. Asmeniškai Inspekcijoje adresu: L. Sapiegos g. 17, 10312 Vilnius;
2. Paštu ar per pašto ar kitų siuntinių pristatymo paslaugas teikiančius asmenis adresu: L. Sapiegos g. 17, 10312 Vilnius;
3. Per elektroninės siuntos pristatymo dėžutę (per e. pristatymą);
4. Elektroniniu paštu [email protected] arba [email protected].
Norėdami įgyvendinti teisę būti informuotam apie asmens duomenų tvarkymą, galite kreiptis į Inspekcijos darbuotoją, priimantį korespondenciją, taip pat aukščiau nurodytais kontaktais.
Norėdami atšaukti sutikimą dėl Jūsų asmens duomenų tvarkymo naujienlaiškių siuntimo tikslu, savo valią galite išreikšti vienu iš šių būdų:
1. gautame elektroninio pašto pranešime paspaudę „Naujienlaiškio prenumeratos atsisakymas“;
2. kreipęsi į Inspekciją iš elektroninio pašto adreso, kuris buvo užregistruotas naujienlaiškių gavimui.
Reikalavimai prašymui, kai jie teikiami raštu:
1. Prašymas turi būti įskaitomas;
2. Prašymas turi būti pasirašytas****;
3. Prašyme turi būti nurodytas Jūsų gimimo data ir duomenų subjekto pasirinkti kontaktiniai duomenys ryšiui palaikyti*****;
4. Prašyme turi būti nurodyta, kokia teise norite pasinaudoti ir, kai taikoma, tokį prašymą pagrindžiantys argumentai ar dokumentai;
5. Prašyme turi būti nurodyta, kokiu būdu pageidaujate gauti atsakymą (pavyzdžiui, gyvenamosios vietos adresu, adresu korespondencijai, elektroninio pašto adresu, į elektroninės siuntos pristatymo dėžutę arba atvykęs į Inspekciją);
6. Jei prašymą Jūsų vardu teikia atstovas, prašyme turi būti nurodyti ne tik aukščiau nurodyti duomenys, bet taip pat Jūsų atstovo jo vardas, pavardė ir kontaktiniai duomenys ryšiui palaikyti ir (ar) kuriais pageidaujama gauti atsakymą dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo.
**** Pasirašyti neprivalote teikiant prašymą gauti informaciją apie asmens duomenų tvarkymą arba atšaukiant sutikimą tvarkyti Jūsų asmens duomenis Inspekcijos naujienlaiškių siuntimo tikslu.
***** Tais atvejais, kai Inspekcija netvarko Jūsų vardo, pavardės ir (ar) gimimo datos, prašyme šių asmens duomenų nurodyti nereikia, tačiau turite pateikti kitus Jus vienareikšmiškai identifikuojančius asmens duomenis, kuriuos Inspekcija gali patikrinti.
Kaip galite patvirtinti savo tapatybę prašymo pateikimo metu?
Jūsų tapatybės patvirtinimo būdai:
1. Teikiant prašymą Inspekcijoje: pateikiant asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą Inspekcijoje darbuotojui;
2. Teikiant prašymą paštu ar per pašto ar kitų siuntinių pristatymo paslaugas teikiančius asmenis: prie prašymo prideda asmens dokumento kopiją*** ***;
3. Teikiant prašymą elektroniniu paštu: prašymas turi būti pasirašytas elektroniniu parašu (plačiau poskyryje „Ar galite pateikti prašymą elektroniniu paštu?“).
Teikiant prašymą per atstovą: prie prašymo turi būti papildomai pateikiamas atstovavimą patvirtinantis dokumentas ar jo kopija, patvirtinta teisės aktų nustatyta tvarka.
****** Tuo atveju, jei asmens dokumente pateiktų Jūsų tapatybę patvirtinančių asmens duomenų Inspekcija apie Jus netvarko, turite pateikti kitą Jus vienareikšmiškai identifikuojančią informaciją, kurią Inspekcija gali patikrinti.
Ar galite pateikti prašymą elektroniniu paštu?
Galite, tačiau tokiu būdu pateikti prašymai turi būti pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu arba suformuotas elektroninėmis priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą ir nepakeičiamumą (išskyrus, kai norite atšaukti duotą sutikimą Inspekcijos naujienlaiškiams gauti. Plačiau poskyryje „Kaip kreiptis?“). Prašymo pasirašymas kvalifikuotu elektroniniu parašu leidžia Inspekcijai tinkamai Jus identifikuoti ir užtikrinti, kad Jūsų prašoma informacija arba informacija apie Jūsų prašytų veiksmų vykdymą (atsisakymą vykdyti) būtų atskleista tik tam asmeniui, kuriam ji skirta, t. y. Jums.
Jei esate užsienio valstybės pilietis, prašymą teikiate elektroniniu paštu ir neturite objektyvių galimybių patvirtinti savo tapatybę šiame poskyryje nurodyta tvarka ir dėl objektyvių priežasčių negalite pateikti prašymo atvykęs į Inspekciją ar siunčiant paštu ar per pašto ar kitų siuntinių pristatymo paslaugas teikiančius asmenis, tuomet teikdamas prašymą elektroniniu paštu savo tapatybę turite patvirtinti pridėdamas asmens dokumento kopiją arba, jei asmens dokumente pateiktų Jūsų tapatybę patvirtinančių asmens duomenų Inspekcija apie Jus netvarko, turite pateikti kitą jį vienareikšmiškai identifikuojančią informaciją, kurią Inspekcija gali patikrinti.
Nuskenuotos pasirašytų prašymų kopijos ar skundai, pateikti elektroninio pašto pranešimu, jų nepasirašant kvalifikuotu elektroniniu parašu, neatitinka teisės aktuose nustatytų reikalavimų. Toks prašymo pateikimas gali būti kliūtis priimti Jūsų prašymą nagrinėti, todėl tuo atveju, jei neturite kvalifikuoto elektroninio parašo, prašymą turėtumėte pateikti asmeniškai arba paštu.
Per kiek laiko Inspekcija atsakys?
Jūsų prašymai dėl Jūsų teisių, nustatytų BDAR, įgyvendinimo, nagrinėjami ne ilgiau kaip 1 mėnesį. Atsižvelgiant į prašymo sudėtingumą ir gautų prašymų skaičių šis laikotarpis gali būti pratęstas 2 mėnesiams.
Daugiau informacijos apie duomenų subjektų teisių įgyvendinimą skaitykite Duomenų subjekto teisių įgyvendinimo Inspekcijoje taisyklėse.